hansgrohe RainTunes: een ultieme douche-ervaring

hansgrohe RainTunes: een ultieme douche-ervaring

Het lijdt geen twijfel dat de digitale ontwikkelingen vandaag de dag het tempo van ons dagelijks leven versnelt. Waarom deze technologische mogelijkheden niet gebruiken om de dingen om te keren en mensen helpen te ontspannen en te herbronnen?
Het digitale douchesysteem RainTunes combineert water, licht, geluid en parfum tot een harmonieus samenspel en creëert zo een totaalervaring voor alle zintuigen. Alleen het individu en zijn of haar persoonlijke gemoed en wensen staan hier centraal.

Als marktleider op gebied van innovatie en design in de badkamer is het de passie van hansgrohe om van de interactie met water een bijzondere ervaring te maken.

“Digitalisering stelt ons in staat het gebruik van water in onze badkamers opnieuw uit te vinden. Met de RainTunes bieden we multisensorische ervaringen die afgestemd kunnen worden op de individuele behoeften en gemoedstoestand van elke gebruiker,” aldus Marc André Palm, Head of Global Brand Marketing bij hansgrohe.

Via zeven voorgeprogrammeerde douchescenario’s – ‘Good Morning’, ‘Revitalization’, ‘Vitality’, ‘Relaxation’, ‘Beauty’, ‘Nature’ en ‘Good Night’ – kiest de gebruiker via zijn smartphone de gewenste douche-ervaring. Om de dag goed te beginnen, te genieten van een wellnessmomentje, te ontspannen na een intensieve work-out of om de dag relax af te sluiten. De douchescenario’s werden in nauwe samenwerking met experts uit verschillende domeinen, waaronder dermatologen, sportdokters, fysiotherapeuten en aromatherapeuten, ontwikkeld.

De speciaal voor RainTunes gecomponeerde akoestische klankwerelden vormen een harmonieuze symbiose met de waterchoreografieën. De specifiek voor RainTunes ontworpen geuren uit de hansgrohe RainScent-geurlijn versterken het totaaleffect van de scenario’s.
Bij elk doucheprogramma worden verder speciaal samengestelde fotoreeksen op een videoscherm weergegeven en leds creëren een bijpassend Ambilight, dat de hele badkamer in sfeervol licht onderdompelt.

Hansgrohe luidt een nieuw douchetijdperk in, niet alleen dankzij de multisensorische scenario's, maar ook dankzij de douchebediening via de hansgrohe home-app. Deze maakt verbinding met de RainTunes-douche via het wifi-netwerk in huis. Het geselecteerde douchescenario wordt met een tik op de app naar de douche gestuurd en vervolgens via de afspeelknop geactiveerd.
Via de RainButtons, losse bedieningsknoppen die vrij in de douche geplaatst worden, bedient men de straalsoorten, de hoeveelheid water, de temperatuur en de duurtijd van de douche. Via bluetooth worden de gekozen instellingen doorgegeven aan de centrale watereenheid achter de wand. Op deze manier is de bediening gescheiden van de mengkraan.
Met de RainPad-touchscreen daarentegen wordt de douche bediend via een vast geïnstalleerd centraal bedieningspaneel. De RainPad ontvangt de verschillende douchescenario’s ook via de hansgrohe home-app. Het is uiteraard ook mogelijk om de temperatuur, de hoeveelheid water en de sproeimodus op elk moment te wijzigen.

Kirsten Van Pee Team Manager, Two cents
Over Hansgrohe

2021 is een belangrijk jubileumjaar voor Hansgrohe. Reeds 120 jaar staat 'made by Hansgrohe' synoniem voor innovatie en kwaliteit. 
Binnen de internationale groep Hansgrohe, is hansgrohe het premiummerk van douches, douchesystemen, badkamer- en keukenkranen en spoelbakken voor de keuken. Met haar bekroonde producten zorgt hansgrohe voor de beweging van water in keukens en badkamers. Want daar spenderen mensen hun dierbare tijd en beleven ze, tijdens de interactie met water, speciale momenten. Daarom ontwikkelt hansgrohe vernieuwende oplossingen met een buitengewoon design, een duurzame kwaliteit en intelligente functies met een maximale gebruiksvriendelijkheid. hansgrohe verandert water in een indrukwekkende ervaring: hansgrohe. Meet the beauty of water, al 120 jaar lang.