iF DESIGN AWARD 2021: Hansgrohe Group ziet al zijn inzendingen bekroond

iF DESIGN AWARD 2021: Hansgrohe Group ziet al zijn inzendingen bekroond

Jaarlijks onderscheidt de iF DESIGN AWARD uitmuntend design met een relevantie voor de samenleving en het dagelijks leven en bekroont het met één van de belangrijkste kwaliteitslabels ter wereld. Dit jaar ontvingen alle 19 ingediende producten van het premiummerk hansgrohe het 'Winner'-label van de jury, een uitzonderlijke prestatie. 

"We zijn zeer trots dat ál onze ingezonden hansgrohe-producten een iF DESIGN AWARD in ontvangst mochten nemen. Het toont dat onze strategie om mensen nog centraler in het middelpunt van ons productontwerp te plaatsen, succesvol is", stelt Marc André Palm, Head of Global Brand Marketing bij hansgrohe.  

Hansgrohe in de prijzen 

Onder de winnaars onder meer het design van hansgrohe Pulsify, een moderne douchecollectie met een bijzonder plat profiel. Ook de nieuwe, modulaire lijnen van de hansgrohe accessoires, WallStoris en AddStoris, werden enorm gewaardeerd door de internationale designjury. De minimalistische vorm en functie van de RainButtons en RainPads, de bedieningselementen van het digitale douchesysteem RainTunes, werden eveneens bekroond. De jury was ook onder de indruk van de gloednieuwe kranen Finoris, een combinatie van uittrekbare vuistdouche en minimalistische wastafelmengkraan, en Vivenis, met zijn watervalachtige, zachte straal.  

Naast de talrijke prijzen voor uitmuntend productdesign zag hansgrohe ook de hansgrohe home app bekroond met de Communication Design Award. 

RainTunes Good_Morning ©hansgrohe
RainTunes Good_Morning ©hansgrohe

Goud voor AXOR 

De bekroning van het gezamenlijke succes is de iF GOLD AWARD die AXOR, het designmerk van de Hansgrohe Group, won voor de nieuwe AXOR One Select-kraan uit de gelijknamige collectie van het Britse ontwerpersduo Barber Osgerby.  

"AXOR One vindt het archetype van de eengreepsmengkraan volledig opnieuw uit door het terug te brengen tot zijn puur minimalistische vorm. De elegante en ongecompliceerde vorm integreert perfect in zowel moderne als klassieke omgevingen. De CoolStart – koud water in de middenpositie – helpt energie te besparen en is milieuvriendelijk. Een zeer prettige manier om de handen te wassen”, aldus de jury.  
AXOR One ©AXOR - Hansgrohe SE
AXOR One ©AXOR - Hansgrohe SE

Daarnaast werden ook de AXOR One-douches en AXOR Citterio met nieuwe handgreep bekroond met het iF Winners-label. 

Een internationale, onafhankelijke groep van 98 gerenommeerde designexperts beoordeelde 9.509 inzendingen van ongeveer 3.693 deelnemers uit 52 landen. Minder dan 95 inzendingen ontvingen de iF GOLD AWARD van de jury voor uitzonderlijke designprestaties. 

Over de iF DESIGN AWARD 

De iF DESIGN AWARD is sinds 1954 een wereldwijd erkend keurmerk voor buitengewone vormgeving en behoort tot de belangrijkste designprijzen ter wereld. Het merk iF is als symbool voor uitmuntend design internationaal bekend. Het bekroont design in alle disciplines: product, verpakking, communicatie, servicedesign/UX, architectuur, interieurarchitectuur en professioneel concept. 

Kirsten Van Pee Team Manager, Two cents

 

Over Hansgrohe

2021 is een belangrijk jubileumjaar voor Hansgrohe. Reeds 120 jaar staat 'made by Hansgrohe' synoniem voor innovatie en kwaliteit. 
Binnen de internationale groep Hansgrohe, is hansgrohe het premiummerk van douches, douchesystemen, badkamer- en keukenkranen en spoelbakken voor de keuken. Met haar bekroonde producten zorgt hansgrohe voor de beweging van water in keukens en badkamers. Want daar spenderen mensen hun dierbare tijd en beleven ze, tijdens de interactie met water, speciale momenten. Daarom ontwikkelt hansgrohe vernieuwende oplossingen met een buitengewoon design, een duurzame kwaliteit en intelligente functies met een maximale gebruiksvriendelijkheid. hansgrohe verandert water in een indrukwekkende ervaring: hansgrohe. Meet the beauty of water, al 120 jaar lang.